Експертна рада. Рейтинг-2022
Ернест Грамацький,
президент АФ «Грамацький і Партнери»
Під час воєнного стану юридичні дослідження є чи не єдиним способом визначення реального стану ринку юридичних послуг.
На жаль, відсоток тіньового сегмента української економіки лише зростає, а з ним дедалі більше втрачають об’єктивність будь-які офіційні статистичні дані. Як наслідок, актуальними стають такі емпіричні методи дослідження стану ринку, як опитування, рейтинги й інтерв’ю.
Крім того, за допомогою юридичних рейтингів керівники юридичних компаній можуть побачити життєздатність тих чи інших бізнесових моделей конкурентів, скоригувати й адаптувати власну стратегію розвитку на наступний рік.
Вважаю, що це ефективний спосіб отримання зрізу ринку, який не лише не втратив злободенності, а навпаки, набув ще більшої актуальності. В умовах воєнного стану юридичні дослідження дають нагоду комплексно поглянути на становище ринку юридичних послуг. До того ж отримання повної та достовірної інформації є запорукою правильного кризового менеджменту й прийняття обґрунтованих управлінських рішень.
Безперечно, в умовах економічної нестабільності торішні списки лідерів потребують актуалізації. Оновлені рейтинги дадуть змогу кінцевому споживачу юридичних послуг краще зорієнтуватися та сприятимуть здоровій ринковій конкуренції.
__________________
Михайло Ілляшев,
керуючий партнер ЮФ «Ілляшев та Партнери», заслужений юрист України
Юридичні дослідження і рейтинги насамперед потрібні клієнтам — вони хочуть розуміти, що відбувається на ринку, хто на цей час працює та в якому обсязі.
В авторитетних рейтингах, як національних, так і міжнародних, у лідерах перебувають ті самі компанії. Просто в національних рейтингах нові потужні гравці з’являються швидше, а фірми, в яких починаються проблеми, швидше втрачають свої позиції. Саме цим можна пояснити певні відмінності. Національні рейтинги набагато швидше реагують на зміни, а оперативна інформація — це саме те, чого зараз потребують клієнти.
___________________
Олег Маліневський,
керуючий партнер EQUITY
Відповідь на питання щодо доцільності рейтингів під час війни лежить у сприйнятті їх ролі самою юркомпанією. Якщо такі юридичні щаблі є лише зовнішнім атрибутом успіху та предметом хизування перед конкурентами та друзями, то, дійсно, зараз не найкращий час для цього — інші цілі та пріоритети. Але для нас вони як додаткова система селф-чекінгу, компас, який дає розуміння місця перебування фірми в наявній системі координат ринку.
Якщо цей компас використовувався в мирний час, дуже дивно було б відмовитися від нього в період великого шторму, яким стала ця війна для всієї юридичної галузі.
_____________________