Читати PDF

Адаптація на місці

«Бізнес у регіоні пристосувався до нової реальності, наскільки це можливо, та продовжує працювати» — зазначає Євгеній Шкребець, керуючий партнер АО «ШКРЕБЕЦЬ І ПАРТНЕРИ»

Завантажити PDF

width=

ЄВГЕНІЙ ШКРЕБЕЦЬ

Народився 1971 року в Харкові. Юридичну освіту здобув у Національній юридичній академії України імені Ярослава ­Мудрого. У 2017 році захистив кандидатську дисертацію на тему «Адвокатура України: адміністративно-­правове забезпечення діяльності на сучасному етапі».
Юридичною практикою займається з 1992 року. У 2002 році заснував адвокатське об’єднання «Шкребець і Партнери». Цього самого року отримав свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю та ввійшов до складу Харківської обласної колегії адвокатів. З 2013 року є членом Кваліфікаційно-­дисциплінарної комісії адвокатури Харківської області.
Спеціалізації: господарські спори, корпоративне право, податкові спори, кримінальне право, M&A, зовнішньоекономічна діяльність.
У 2020 році став лауреатом Юридичної премії року в номінації «Найкращий юрист із податкових спорів». Згідно з дослідженням порталу Delo.ua увійшов до переліку 300 найкращих топменеджерів України у 2018 році.

— Торік для більшості юридичних компанії головним завданням було зберегти свій бізнес і команду. Чи змінилися пріоритети цього року?

— Як минулого, так і цього року головним залишається зберегти та за можливості розвивати бізнес і команду. Протягом 2022–2023 років наша команда залишилася незмінною, ми нікого не звільнили і продовжуємо працювати.

У 2023 році було дещо розширено команду, найнято кілька помічників, які, сподіваюся, виростуть у нових представників професії адвоката.

— АО «Шкребець і Партнери» працює в Харкові та в Києві. Що змінилося в роботі ваших офісів у 2022–2023 роках?

— До повномасштабного вторгнення росії в Україну адвокатське об’єднання «Шкребець і Партнери» працювало в Харкові, Києві та Краматорську. Наразі продовжуємо працювати двома офісами: головний у Харкові та другий офіс у Києві. Ми завжди вирізнялися тим, що центральним офісом був саме харківський, тимчасом як в інших юридичних компаній зазвичай основним є офіс у столиці.

Протягом 2022–2023 років дещо змінювалися формат і структура роботи офісів, як і місце перебування команди. У 2022 році команда працювала віддалено, утім уже в серпні-вересні 2022-го велика кількість адвокатів працювала в офісі. Станом на кінець 2023 року більшість адвокатів повернулися на свої робочі місця, і тепер офіси повноцінно працюють.

— Юридичний ринок дуже чутливий до зміни бізнес-процесів у країні. З огляду на це які практики були найбільш активними та затребуваними цьогоріч?

— Ми завжди говорили, що найбільш затребувана практика — судова. Цей рік не став винятком. Саме судова практика стала найбільшою в об’єднанні, і саме до роботи в ній залучена найбільша кількість людей.

Одна з наших найбільших практик — практика енергетики — теж цього року є дуже популярною, клієнти нерідко звертаються за правничою допомогою як із проханням надати консультації, так і для представництва в судових спорах.

Практика кримінального права також нині отримує велику кількість запитів, у ній ведеться доволі активна робота. Зараз дещо активізувалася робота правоохоронних органів, а отже, зайнята і ця практика.

Очікуваною є також популярність практики податкового права, оскільки було відновлено податкові перевірки, що не могло не відобразитися на активності роботи з їх супроводження. Також, як і торік, дуже популярними є практики сімейного та трудового права. Для забезпечення стабільної роботи бізнес цікавився, як правильно організувати дистанційну роботу, вивести працівників із простою під час відновлення роботи підприємства, оформити призупинення та відновлення трудових правовідносин тощо.

Крім того, частково відновлено перевірки Держпраці, із запитом на юридичне супроводження яких також часто звертаються клієнти.

— Держава підтримала бізнес, скасувавши у 2022 році податкові перевірки, проте цього року значну частину з них було відновлено. Про що ви попереджаєте своїх клієнтів, що акцен­туєте?

— Передусім варто сказати, що з відновленням податкових перевірок очікувано значно зріс інтерес контролювальних органів до бізнесу. Тож до нас зараз дуже часто звертаються саме за супроводженням податкових перевірок і подальшим оскарженням рішень органів податкової
служби.

Особливо це стосується питань несвоєчасної реєстрації накладних із податку на додану вартість, несвоєчасного подання звітів тощо. Зараз відкривається дуже багато відповідних судових проваджень, формується оновлена судова практика, збільшується кількість клієнтських запитів.

Клієнтів попереджаємо, як і завжди, про необхідність дотримання чинного законодавства, підкреслюємо, що всі зобов’язання мають виконуватися вчасно і в повному обсязі. Також завжди попереджаємо, що в разі, якщо є будь-які сумніви стосовно юридичної правильності їхніх дій, краще звернутися за консультацією до того, як виникне
проблема.

— Ми спостерігаємо активізацію правоохоронних органів у питанні боротьби з корупцією. Що можете сказати про розвиток цього напряму як адвокат?

— З цього приводу можу сказати, що дійсно нині спостерігається певна активізація правоохоронних органів у питанні боротьби з корупцією. І Харків не став винятком, оскільки зараз достатньо активна практика розслідування злочинів, пов’язаних із корупцією, по всій Україні.

— Як охарактеризуєте ділову активність у регіоні після майже двох років існування в новій реальності?

— Після майже двох років роботи в умовах воєнного стану можу сказати, що бізнес у регіоні пристосувався до нової реальності, наскільки це можливо, та продовжує працювати. У 2023 році підприємства, які повністю зупиняли свою діяльність, частково відновилися, працюють і загалом намагаються розвиватися.

Спостерігаємо також появу нових підприємств: саме під час війни в нас з’явилося кілька клієнтів, які відкрились у 2022 році і зараз активно працюють у місті. Ділова активність значно зросла у 2023-му порівняно з минулим роком.

— Як юрбізнес зміг перелаштуватися та пристосуватися в умовах воєнного стану? Які рішення, зокрема управлінські, довелось приймати всередині компанії?

— Можу чесно сказати, що було і є дуже складно. В умовах воєнного стану довелося приймати непрості рішення, утім, найголовніше, чого вдалося досягти, — це збереження 100 % колективу. Тимчасом як ми неодноразово чули про те, що компанії переживали величезні скорочення, в АО «Шкребець і Партнери» повністю був збережений колектив.

Щоб досягти цього результату, на певному етапі довелося суттєво скоротити практично всі витрати, що не були пов’язані із заробітною платою, наприклад, витрати на маркетинг.

Крім того, у зв’язку з неможливістю працювати повністю стаціонарно, як це було раніше, було перелаштовано внутрішні процеси, ми значно диджиталізувалися та перейшли частково на дистанційну роботу.

— Сьогодні наше майбутнє вирішується на фронті, і все ж таки чого очікуєте в прийдешньому 2024 році?

— Очікуємо, що в 2024 році буде перемога, а з нею прийдуть розвиток бізнесу та інвестиції в Україну.

Читати PDF